به مناسبت روز خبرنگار؛

دشت حر: به مناسبت روز خبرنگار با حضور جمعی از مسئولان از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان های اورامانات در روانسر تجلیل شد.

به گزارش دشت حر ، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: اینکه خبرنگاران را مسئول مستندسازی، پرسشگری، روایت گری و گزارشگری بدانیم این یک نگاه سنتی است و این را بدانیم که خبرنگار فقط روایت کننده و مستندساز نیست.
عیسی منصوری با بیان اینکه همه دنیا نقش و جایگاه خبرنگاران واقعی را به خوبی درک کرده است، افزود: خبرنگار می تواند جهت دهنده جریان های فکری و سیاسی باشد.
وی با اشاره به اینکه روز به روز اعتبار، نقش و اثرگذاری خبرنگاران در جامعه بیشتر نمایان می شود، تصریح کرد: نگاه تیزبینانه و عمیق به نقاط ضعف و پرداختن به آنها یکی از راه های اثرگذاری خبرنگاران است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: معرفی فرصت ها، ایجاد انگیزه و امید و آرامش یکی دیگر از راه های افزایش اعتبار و اثرگذاری خبرنگاران در جامعه است.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران باید با وسعت دید و انتقاد سازنده زمینه توسعه و پیشرفت منطقه را فراهم کنند و نگاه ویژه ای به مطالبات مردم داشته باشند.
شهاب نادری تشکیل صنف حامی خبرنگاران منطقه اورامانات در قالب خانه مطبوعاتی یا خانه رسانه، تسهیل گری برای صدور کارت خبرنگاری، تسهیل در زمینه برخورداری اصحاب رسانه از بیمه های تامین اجتماعی و برگزاری منظم و مستمر جلسات با مدیران را خواسته های خبرنگاران منطقه اعلام کرد.
نادری توسعه زیرساخت های فرهنگی در شهرستان های منطقه اورامانات را ضروری خواند.

فرماندار شهرستان روانسر نیز اظهار داشت: همه به عنوان صاحبان فرهنگ یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه را هرگز فراموش نخواهیم کرد.
حسین ویسمرادی تصریح کرد: خبرنگاران در عرصه های مختلف، تلاش و زحمات زیادی را متحمل می شوند تا جایی که شهادت را می پذیرند و برای انجام وظایف جان خود را به خطر می اندازند تا خواسته های مردم و نظام فرهنگی را ارائه دهند.
ویسمرادی افزود: خبرنگاران وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند و اگر تلاش اصحاب رسانه نبود ما به این اندازه به مسائل روز دنیا دسترسی نداشتیم.
وی از خبرنگاران به عنوان مدافعان حقوق مردم در صحنه های مختلف یاد کرد و گفت: خبرنگاران در دفاع از حقوق شهروندی، حقوق سیاسی و اجتماعی و در عرصه اقتصادی و کار و تلاش بیشترین خدمت را داشته اند.
فرماندار روانسر ادامه داد: دولت یازدهم زمینه و بستر لازم را برای فعالیت دقیق و منظم خبرنگاران فراهم کرد.
ویسمرادی یادآور شد: اگر خبرنگاران نبودند و عرصه را بر اختلاس گران و مفاسدین اقتصادی تنگ نمی کردند به طور قطع در جامعه ما اصلاحاتی صورت نمی گرفت.


وی در  ادامه گفت: خبرنگاران واقعی تلاش دارند آنچه در جامعه رخ می دهد بدون کم و کاست به اطلاع مردم برسانند و مدیران کشور را از آن با خبر کنند و اعتبار رسانه ها در سطح جهانی، ملی، منطقه ای و محلی به دلیل انتشار اخبار درست و همراه با واقعیت است.
ویسمرادی اضافه کرد: خبرنگاران در طول ۳۸ سال گذشته دوران جنگ و دفاع، عرصه های اقتصادی و سازندگی، فرهنگ و تولید و اشتغال خوب درخشیدند و عرصه را بر غارتگران تنگ کردند.
وی خطر کردن و نهراسیدن، بیان واقعیت ها بدون کم و کاست و کشف حقایق را از رسالت های اصلی خبرنگاران عنوان کرد و گفت: خبرنگاران ما مسئولیت شناس، شجاع، بدون حاشیه و همیشه مشاوران خوبی برای مدیران در عرصه های مختلف هستند که باید قدر آن را بدانیم.
مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: خبرنگاران می توانند برای فرهنگ سازی، گفتمان سازی فرهنگی و اطلاع رسانی درست در همه حوزه ها به مدیران کمک کنند.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: اورامانات ظرفیت های خوبی در مسایل فرهنگی و هنری دارد و در همه ابعاد نگاه ویژه ای به این منطقه داریم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان روانسر گفت: حق محوری، حق طلبی و حق گویی از مهمترین ویژگیهای یک خبرنگار است.
جهانبخش مرادی اظهار داشت: خبرنگاران حقیقت طلب با تلاش های شبانه روزی خود و با خلاقیت، مهارت و حسن سلیقه، بهترین واژه ها را به خدمت می گیرند تا ضمن آگاهی بخشی به آحاد جامعه، به مردم امید بدهند.
در پایان این مراسم از ۳۳ نفر از خبرنگاران منطقه اورامانات با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۲۰:۲۳

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب