دشت حر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: تعداد روستاهایی که پوشش شبکه آب ندارند ۴۰۳ مورد با ۵۸۰۰ خانوار جمعیت است که بیشتر این روستاها مربوط به منطقه ثلاث باباجانی است که مناطق صعب‌ العبور و روستاهای دور از هم هستند.

به گزارش دشت حر ، فرامرز شوهانی با اشاره به وضعیت روستاهای تحت پوشش این شرکت، اظهار کرد: هم اکنون ۲۱۹۵ روستا با بیش از ۱۴۶ هزار خانوار و بیش از ۴۶۸ هزار نفر جمعیت و در قالب حدود ۱۳۳ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی درصد بهره ‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی شرب سالم و بهداشتی را بیش از ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود: در این زمینه از میانگین کشور بالاتر هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به منابع آب در اختیار روستاها، اضافه کرد: هم اکنون از ۲۷۴ حلقه چاه، ۲۹۴ دهنه چشمه و ۵۸ منبع آب سطحی استفاده می‌شود.

شوهانی یادآور شد: ۳۲۴ روستای دارای شبکه آب هم داریم که تحت پوشش ما نیستند و به صورت خودگردان اداره می‌شوند، اما این آمادگی را داریم که این روستاها را نیز تحت پوشش ببریم.

وی تعداد روستاهایی که پوشش شبکه آب ندارند را نیز ۴۰۳ مورد با ۵۸۰۰ خانوار جمعیت اعلام کرد و گفت: بیشتر این روستاها مربوط به منطقه ثلاث باباجانی است که مناطق صعب‌العبور و روستاهای دور از هم هستند. به علاوه از این تعداد روستا ۲۷۲ مورد نیز زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند که آبرسانی به این روستاها جزو وظایف قانونی شرکت آب و فاضلاب محسوب نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ۱۸۰ مورد از این ۴۰۳ روستا برنامه تامین آب داریم و مطالعات آن انجام شده، اضافه کرد: این ۱۸۰ روستا ۳۹۰۰ خانوار جمعیت دارند و در صورت تامین اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی تا سال ۱۴۰۰ صاحب آب خواهند شد.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۱۷:۴۲

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب