استاندار کرمانشاه:

دشت حر: استاندار کرمانشاه با اشاره به بیکاری بالای استان، گفت: در این شرایط نیمی از نیروی کار مناطق زلزله زده، غیربومی است که مسئولان مربوطه باید رسیدگی کنند.

به گزارش دشت حر ، هوشنگ بازوند در جلسه شورای برنامه ریزی استان که امروز برگزار شد، به بازدید خود از نمایشگاه حمایت از صنعت و کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که از این نمایشگاه داشتم گلایه ‌های به حقی از تولیدکنندگان بومی شنیدم مبنی بر اینکه دستگاه های اجرایی استان از آنها کالا خریداری نمی کنند.
وی با انتقاد از عملکرد مسئولین اجرایی استان به این لحاظ، گفت: چرا کالایی که با کیفیت در داخل استان تولید می شود و به استان های دیگر صادر می‌شود، در خود استان و توسط دستگاه‌ها خریداری نمی‌شود.
بازوند تاکید کرد: درجلسه دیگری پس از جمع بندی نهایی، باید دستگاه های استان مکلف به خرید کالای تولید داخل استان شوند.
استاندار کرمانشاه همچنین ورود هر نوع سیمان به استان به غیر از سیمان رایگان بنیاد مستضعفان که جهت بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داده شده را ممنوع اعلام کرد و افزود: تا زمانی که در خود استان دو کارخانه تولید سیمان داریم، لزومی ندارد سیمان از خارج از استان خریداری شود.
بازوند به نامگذاری سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: امسال برای ما سال حمایت از کالای استانی است و باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشیم تا تولید استان رونق بگیرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به نیروی شاغل در مناطق زلزله زده استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یازده هزار و ۲۰۰ نفر در این مناطق مشغول به کار هستند که متاسفانه حدود نیمی از این افراد غیربومی‌اند.
وی افزود: حالا که موقعیت اشتغال فراهم شده چرا در بیکارترین استان کشور نیمی از نیروهای شاغل در مناطق زلزله زده باید غیر بومی باشند.
بازوند با انتقاد از مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: بنیاد مسکن اعلام کرده اداره کار استان نیروی لازم را به آنها معرفی نکرده و آنها مجبور شده اند از خارج از استان نیرو تامین کنند که این مسئله باید روشن شود که چرا نیرو معرفی نشده است.
وی در ادامه با اشاره به توزیع ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس در قالب افزایش اعتبار ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی استانها، با انتقاد شدید از سهم اندک کرمانشاه از این میزان اعتبار گفت: تنها ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات به کرمانشاه اختصاص داده شده است.
وی افزود: در حالی بیکارترین استان کشور از این اعتبارات ۱۸ میلیارد تومان سهم دارد که استان کرمان با بیکاری ۹ درصد ۱۵۰ میلیارد تومان سهم برده است.

بازوند تصریح کرد: قطعا با رییس مجلس و هر مسئول مربوطه در مجلس در این زمینه صحبت می‌کنیم که استدلال این کار آنها را متوجه شویم.
وی افزود: شاید با این صحبت‌ها اتفاقی نیفتد و سهم استان اضافه نشود، اما حداقل خودمان بفهمیم چرا بیکارترین استان که در همه شاخص های اقتصادی هم ضعیف است باید ۱۸ میلیارد تومان سهم داشته باشد و با چه استدلالی این کار صورت گرفته است.
بازوند در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال کشور شناور است، گفت: برای جذب بیشتر این اعتبارات شناور و متفرقه نیازمند چانه زنی و لابی گری قوی مدیران هستیم.
وی افزود: در همین راستا از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم ردیف های بانام و بی‌نام بودجه را به دستگاه ها ابلاغ کنند تا چانه زنی مدیران شروع شده و زودتر تخصیص بگیرند.
استاندار کرمانشاه گفت: برای ردیف‌های بی‌نام که سهم استانها مشخص نیست، مدیران استان باید حداقل سه درصد این اعتبارات را جذب کنند و کمتر از سه درصد از آنها پذیرفته نمی‌شود. در این مسیر باید از ظرفیت نمایندگان هم استفاده شود.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۳

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب