اختصاصی دشت حر ؛

دشت حر : یکی از مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی نبود سونوگرافی است ، این مشکل موجب انتقادات بی‌شمار مردم این شهرستان شده است.

به گزارش دشت حر ، امروزه بیماران در این شهرستان به جز مشکل بیماری خود باید یک مشکل دیگر را هم بر دوش بکشند و آن هم نبود امکانات پزشکی از جمله سونوگرافی است که مردم را بسیار آزار می دهد.

شهرستان ثلاث باباجانی از داشتن سونوگرافی محروم است و مردم این شهرستان برای انجام سونوگرافی مجبورند به شهرستان های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند که این خود مشکلاتی را برای بیماران به وجود می آورد.

از یک طرف ، خطرات جاده ای و دوری راه و از طرف دیگر برای درمان برخی ناراحتی های جزئی با زحمت فراوان و اتلاف وقت بیش تر ، هزینه های مضاعفی را باید بپردازند.

نبود پزشک سونوگرافی در ثلاث باباجانی موجب انتقادات بی‌شمار مردم این شهرستان شده است

یکی از شهروندان در این زمینه ، اظهار داشت: پدرم به شدت بیمار است و هر بار که پزشک برای او سونوگرافی تجویز می‌کند به علت نبود سونوگرافی در شهر خودمان باید به مرکز استان بروم.

وی بیان کرد: این مسئله هم هزینه بالایی به همراه دارد و هم اینکه به علت زمان ‌بر بودن و طول مسیر برای بیمار مشکل ساز است.

یک زن باردار هم که از نبود سونوگرافی در شهرستان ثلاث باباجانی به شدت انتقاد داشت ، گفت: نبود سونوگرافی در این شهرستان موجب شده که من با این وضعیت جسمی مجبور باشم به صورت مکرر به مرکز استان مسافرت داشته باشم و اگر در این مسیر طولانی اتفاقی برای من و فرزندم پیش آمد چه کسی جوابگو است.

برخی دیگر از بیماران نیز از نوبت دهی چند ماهه در بیمارستان های شهرستان های همجوار یا مرکز استان برای انجام سونوگرافی خبر می دهند و آنان به ناچار برای تسریع در روند درمان بیماری باید در مطب ها سونوگرافی انجام دهند که این امر هزینه های زیادی برای آنها به دنبال دارد.

با این حال امید است مسئولین مربوطه نسبت به حل این مشکل توجه و رسیدگی لازم را به عمل آورند و زمینه استقرار چنین تجهیزاتی را در شهرستان ثلاث باباجانی فراهم کنند تا بیماران به جز مشکل بیماری خود،مشکل دیگری نداشته باشند.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۰:۲۴

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب