دشت حر: انفجار یک گلوله توپ جنگی باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی در روستای مرزی شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی موجب جان باختن یک نفر و مصدوم شدن پنج نفر از اعضای یک خانواده شد.

به گزارش دشت حر ، انفجار یک گلوله توپ جنگی در روستای مرزی شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی حادثه آفرید.

بر اساس این گزارش، بر اثر انفجار یک گلوله توپ جنگی در منزل یکی از ساکنان روستای شیخ صله، پسر خانواده جان باخت و پنج عضو دیگر این خانواده مجروح شدند که برای مداوا به مراکز درمانی انتقال یافتند.

روستای شیخ صله در زمان جنگ؛ بارها هدف بمب باران شیمیایی رژیم بعث قرار گرفته بود.
بخشی از گلوله ها و مین های عمل نکرده زمان جنگ توسط سیلاب ها، رانش زمین و فرسایش خاک به نقاط غیردسترس منتقل شده اند و این عوامل باعث جا به جایی آنها از اعماق زمین و انتقال آن به سطح می شود.


رژیم بعثی صدام در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان حدود ۱۶ میلیون مین در حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشورمان در استان های مرزی به عنوان قاتل خاموش کاشت و این مین ها از آن روز تاکنون جان بسیاری از انسان های بیگناه را گرفته است.
پس از جنگ تحمیلی و امضای قطعنامه ۵۹۸ ، پاکسازی مناطق آلوده به مین کشورمان از سوی گروه های پاکسازی آغاز شد و در نتیجه تلاش های گسترده ای که صورت گرفت در مجموع ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین و مهمات عمل نکرده استان کرمانشاه در سال ۹۱ به صورت سطحی تا عمق ۳۰ سانتی متری مین روبی شد.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۷/۰۳/۱۵ - ۹:۰۳


پربيننده ترين ها

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب