به گزارش دشت حر ؛

دشت حر : اکیپ گشت مشترک شهرستان ثلاث باباجانی در نخستین فعالیت خود ۶ مرکز عرضه مرغ زنده را جهت پلمپ به دادستانی معرفی کرد.

به گزارش دشت حر ، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از استان های کشور و همچنین وقوع بیماری در کشورهای همسایه، جلسه ای در فرمانداری این شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور مسئولان ادارات ذیربط ( بخشداری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، شهرداری و اصناف ) تشکیل شد.

وی با اشاره به مصوبات جلسه مذکور بیان داشت: در جلسه فوق بر پلمب و جمع آوری مراکز غیرمجاز عرضه مرغ زنده در سطح شهرستان تاکید و پس از این جلسه برای پیگیری این موضوع اکیپی تشکیل شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی کشتار غیر مجاز دام و طیور در خارج از کشتارگاه را عامل آلودگی زیست محیطی دانست و افزود: انتشار بیماری های قابل انتقال از دام و طیور به انسان از دیگر معضلات کشتار غیر مجاز است.

دکتر علیزاده این مراکز را تهدیدی علیه بهداشت عمومی در جامعه عنوان کرد و تصریح نمود: نداشتن حداقل شرایط بهداشتی لازم، عدم رعایت بهداشت فردی و خطر شیوع بیماری های مشترک، نداشتن جواز کسب، ایجاد آلودگی های زیستی، بر هم زدن مبلمان شهری و … از دیگر دلایل پلمپ این مراکز به شمار می رود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پلمپ و جمع آوری اماکن عرضه غیر مجاز مرغ زنده در دستور کار قرار گرفت و هر هفته اکیپ مبارزه با اماکن عرضه مرغ زنده در شهرستان تشکیل می گردد.

به گفته سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی، پیرو صورتجلسه و مصوبات کارگروه بهداشت و سلامت امنیت غذایی شهرستان و همچنین کمیته پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در راستای اجرای مصوبات این جلسات، نمایندگان ادارات مربوطه اولین گشت مشترک را انجام دادند و طی بازدید از تعدادی مراکز فروش مرغ زنده، ۶ مغازه جهت اعمال قانون و پلمپ به دادستانی معرفی شدند.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۵:۲۷


پربيننده ترين ها

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب