کارگروه هدایت تحصیلی ؛
دشت حر : کارگروه هدایت تحصیلی دانش آموزان شهرستان ثلاث باباجانی با حضور مدیر آموزش و پرورش و اعضای مربوطه،به بحث و بررسی در خصوص اهمیت،فرصت ها و محدودیت های نظام جامع هدایت تحصیلی دانش آموزان پرداختند.
به گزارش دشت حر ، محمدی پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان ثلاث باباجانی گزارشی از روند اجرایی و عملیاتی فرآیند هدایت تحصیلی،ارائه نمود.
وی در ادامه گزارش خود،اجرای روند هدایت تحصیلی را اینگونه بیان کرد:
توجه به امر هدایت تحصیلی زیر ساختارهای نظام است.
هدایت تحصیلی مأموریت بزرگی است که به معاونت پرورشی و فرهنگی سپرده شده است.
دراجرای این طرح تنها به دستورالعمل و ارسال نباید اکتفا کرد.
برگزای نشست های کاربردی در همه سطوح با مخاطبین باید در دستور کار قرار گیرد.
رغبت سنجی و استعدایابی دانش آموزان در برنامه ای مدون باید از پایه اول ابتدایی آغاز شود.
باید بدانیم کدام رشته را در شهرستان توسعه دهیم و این فرایند باید به شکل منطقی طراحی شود.
متولیان باید علاقه دانش آموزان،مصالح اجتماعی و امکانات را به شکل متعادل در کنار یکدیگر مدنظر قرار دهند تا بهترین انتخاب انجام گردد.
تحقق اقتصاد اسلامی نیازمند کارآفرینی متناسب است.
باورهای غلط و ناآگاهانه در زمینه انتخاب رشته باعث اشکال در هدایت تحصیلی دانش آموزان می شود و اتلاف سرمایه های انسانی و مالی کشور را در پی داشته و به سلامت شغلی– تحصیلی دانش آموزان لطمه می زند.
هر مانع باید برای رسیدن به این هدف کلان و ارزشی شناسایی و برطرف شود.
مشاوره هوشمندانه نیاز جدی مشاوره امروز است.
مشاوران از رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش و آینده شغلی آنها باید اطلاع دقیق داشته باشند.
جذب دانش آموزان به رشته های عملی اولویت آموزش و پرورش است.
در ادامه این جلسه که تعدادی از والدین دانش آموزان نیز حضور داشتند مشاورین هدایت تحصیلی نیز موارد مهمی را جهت توجیه و توجه دانش آموزان و والدین بیان کردند.
تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۱۱:۰۳