فرماندار ثلاث باباجانی در جلسه شورای اداری:

دشت حر: صادق خدادادی فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در جلسه شورای اداری، گفت:‌ ثلاث باباجانی شهرستانی محروم و مرزی است که جدیدا زلزله هم محرومیت آن را دو چندان کرده و نیازمند توجه ویژه و جدی مسئولان است تا مشکلات این شهرستان محروم مرتفع گردد.

به گزارش دشت حر ، جلسه شورای اداری شهرستان های ثلاث باباجانی و جوانرود با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در فرمانداری ثلاث باباجانی برگزار شد.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در این جلسه، ضمن خیر مقدم و تبریک فرار سیدن سال جدید به مردم ایران بخصوص مردم شهرستان زلزله زده ثلاث باباجانی، اظهار داشت:‌ ثلاث باباجانی شهرستانی محروم و مرزی است که رژیم ستم شاهی و جنگ خسارات فراوانی به این مردم وارد کرده است.

صادق خدادادی گفت:‌ شهرستان ثلاث باباجانی با ۳۵ هزار نفر جمعیت، ۴۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور بحران زده عراق دارد.

خدادادی تصریح کرد:‌ ۸۵ درصد مردم این شهرستان اهل سنت،‌ ۱۰ درصد اهل حق و ۵ درصد اهل تشیع هستند که در کمال وحدت و آرامش در کنار هم زندگی می کنند.

وی بیان داشت:‌ شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی با ۱۷ هزار نفر جمعیت و شهر ازگله با ۱۵۰۰ نفر جمعیت، از نقاط شهری این شهرستان هستند.

فرماندار ثلاث باباجانی با اشاره به حضور مردم در پای صندوق های رای و دادن ۸۵ درصد از آراء‌ به دولت تدبیر و امید به مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی پرداخت و اظهار داشت: این شهرستان مشکلات زیاد و عدیده ای دارد به صورت خلاصه وار برخی از این مشکلات را در فرصت کوتاهی که هست، بیان می کنم.

صادق خدادادی گفت:‌ شهرستان ثلاث باباجانی ۲۰۶ روستا دارد که فقط ۴ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند و این در حالی است که از این لحاظ ثلاث باباجانی در رتبه های آخر قرار دارد که نیاز به توجه وزارت نفت جهت گاز کشی مناطق روستایی این شهرستان است.

خدادادی بیان داشت: مردم ثلاث باباجانی از دولت توقع ویژه ای دارند و یکی از توقعات بحث بازارچه مرزی است چرا که یکی از منابع اصلی اشتغال در ثلاث باباجانی بازارچه مرزی شیخ صله است که توسط دولت عراق بنا به دلایل نامشخصی به صورت یک سویه حدود ۴ ماه است که بسته شده و این امر نیازمند توجه مسئولین کشور جهت بازگشایی مرز شیخ صله است.

وی ادامه داد:‌ یکی دیگر از مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی وضعیت نامناسب راه های ارتباطی است که ارتباط مستقیم با وضعیت جغرافیای خشن و کوهستانی شهرستان دارد و در این راستا نیاز به حذف پیچ های حادثه خیز و روکش آسفالت محورهای ارتباطی شهرستان محروم و زلزله زده ثلاث باباجانی است.

خدادادی افزود:‌ استقرار و تقویت اداراتی چون بیمه سلامت، تعزیرات حکومتی و… از دیگر درخواست های ما می باشد.

فرماندار ثلاث باباجانی عنوان کرد: بسیاری از زیرساخت های شهرستان و فضاهای سبز بعد از زلزله تخریب شده است و نیازمند اعتبارات ویژه برای بازسازی آنها هستیم.

صادق خدادادی گفت:‌ فقط در یک منطقه، ۳۹ روستای ثلاث باباجانی با کمبود و قطعی آب آشامیدنی روبه رو هستند و این امر بخصوص بعد از وقوع زلزله و تغییر مسیر آب های زیر زمینی به وقوع پیوسته است و کمبود آب در مناطق روستایی موجب تخلیه روستاها و تبعات منحصر به خود را دارد.

خدادادی عنوان کرد:‌ در شهرستان ثلاث باباجانی فقط دو بانک ملی و کشاورزی شعبه دارند و این خود سندی گویا از میزان محرومیت ثلاث باباجانی و کم کاری برخی از بانک ها و نهادها را دارد.

وی در ادامه گفت:‌با توجه به اینکه بازارچه مرزی شیخ صله بعد از جنگ فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون نیز ۴۰ درصد از زیرساخت های آن آماده شده است اما متاسفانه هنوز این بازارچه به فیبر نوری متصل نیست و این امر نیاز اعتباری نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان است که شهرستان، توانایی تامین آن را ندارد و می طلبد این اعتبار از سوی دولت تامین و خط فیبر نوری به بازارچه مرزی شیخ صله اجرا شود.

فرماندار ثلاث باباجانی بیان داشت:‌ ۴۰ روستای شهرستان فاقد تلفن خانگی هستند و بسیاری از نقاط شهرستان، دارای مناطق کور هست که امیدواریم در این زمینه نیز اقداماتی فوری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان ساخت:‌ برخی از روستاهای مرزی ما هنوز فاقد شبکه های داخلی هستند و مردم این روستاها به ناچار از شبکه کشور همسایه استفاده می کنند که این امر مناسب و شایسته جمهوری اسلامی ایران نیست.

خدادادی گفت: ارتقاء‌ دهستان میرآباد به بخش، از دیگر خواسته های مردم شهرستان ثلاث باباجانی است.

فرماندار ثلاث باباجانی در پایان بیان داشت: روستای شیخ صله با جمعیتی نزدیک به ۴ هزار نفر در زمان جنگ ۶ بار بمباران شیمایی شد و در این زمینه در کشور رکورد دار هستیم اما این روستا و شهرستان همچنان گمنام هستند و اکنون خواسته مردم این روستای مرزی ارتقاء‌ آن به شهر است.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۶/۱۲/۲۹ - ۱۷:۳۵


پربيننده ترين ها

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب