رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار آوای دشــت حُـــر گفت: در سال ۹۴  هشت هزار اصله نهال شامل سه هزار اصله نهال درختان گرمسیری مانند اکالیپتوس و آکاسیا در بخش ازگله و پنج هزار نهال سردسیری مانند عرعر،کنار،آقاقیا و زبان گنجشک در بخش مرکزی ثلاث باباجانی بین مردم رایگان توزیع شده است. […]

Al2

Al1

 

 رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار آوای دشــت حُـــر گفت: در سال ۹۴  هشت هزار اصله نهال شامل سه هزار اصله نهال درختان گرمسیری مانند اکالیپتوس و آکاسیا در بخش ازگله و پنج هزار نهال سردسیری مانند عرعر،کنار،آقاقیا و زبان گنجشک در بخش مرکزی ثلاث باباجانی بین مردم رایگان توزیع شده است.

به گزارش آوای دشــت حُـــر ، مهندس علی اکبر شیری روز شنبه ۱۵ اسفند در مراسم نهال کاری در بوستان شهرک فرهنگیان شهر تازه آباد ثلاث باباجانی افزود: جنگل کاری مشارکتی، طرح صیانت و قرق مراتع در مدت محدود برای احیای مراتع،طرح توسعه باغات دیم و طرح طوبی و طرح های آبخیزداری از مهمترین اقداماتی است که در این شهرستان انجام شده است.
وی همچنین تشکیل اکیپ های اطفا حریق،مبارزه با آفات و بیماری های درختان جنگلی،ترویج فرهنگ حمایت از منابع طبیعی با برگزاری کلاس های ترویجی و نصب پلاکارد و تراکت و … و نیز برخورد قانونی با متخلفان تخریب و تصرف قطع درختان را از دیگر فعالیت های اداره منابع طبیعی ثلاث باباجانی عنوان کرد.
مهندس شیری خاطرنشان کرد: در هفته منابع طبیعی طی مراسمی از حامیان طبیعت شهرستان ثلاث باباجانی تجلیل به عمل خواهد آمد.
شهرستان ثلاث باباجانی دارای ۱۱۲ هزار هکتار جنگل و مرتع است که کار حفاظت و صیانت از این منابع ملی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان ثلاث باباجانی و انجمن های مردم نهاد و عامه مردم انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۲۰:۴۹


پربيننده ترين ها

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب