علمای اهل سنت استان کرمانشاه :

دشت حر: علما و روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه ضمن محکوم کردن اقدامات عربستان،خواستار واگذاری اداره امور حج از سوی این دولت شدند.

به گزارش دشت حر ، در آستانه ایام حج پیام مهم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان سراسر جهان منتشر شد.

رهبر انقلاب در این پیام از جهان اسلام خواستند که برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج فکری اساسی کرده و گریبان حاکمان سعودی را رها نکنند.

در همین رابطه علما و روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه ضمن محکوم کردن اقدامات عربستان،خواستار واگذاری اداره امور حج از سوی این دولت شدند.

نمی توان به بهانه های توخالی از ورود حجاج جلوگیری کرد

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی اقدام آل سعود در جلوگیری از ورود حجاج به این کشور از جمله حکام ایرانی را محکوم کرد.

ماموستا ملا احمد شیخی با تاکید بر اینکه باب بیت الله الحرام باید به روی همه مسلمانان باز باشد،تصریح کرد: به هیچ بهانه ای نمی توان مانع از این اقدام شد.

وی انجام حج را از اعمال خاصه اسلام عنوان کرد و گفت: نمی توان به بهانه های توخالی مانع از جلوگیری حجاج به بیت الله الحرام شد.

دولت عربستان باید در قابل فاجعه منا پاسخگو باشد

امام جمعه شهر ازگله نیز اظهار داشت: اقدام عربستان در جلوگیری از ورود حجاج به لحاظ شرعی و قانونی نادرست است.

ماموستا براتی گفت: ما به شدت این اقدامات را محکوم کرده و دولت سعودی هم باید مسئولیت این اقدام را بر عهده بگیرد.

وی به فاجعه منا در مراسم حج سال گذشته اشاره کرد و افزود: عربستان به عنوان خادم حرمین باید تامین کننده امنیت حجاج می بود که این کار را نکرد و باید پاسخگو باشد.

خادم الحرمین باید حقیقتا خادم باشد

امام جمعه شهرستان روانسر هم ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود،اظهار داشت: از جمله جنایات آل سعود سد سبیل کردن است و این اقدام آنها نشانه این است که آنها از انسانیت و خادمیت حرمین خارج شده و مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.

ماموستا غفوری همچنین این اقدامات آل سعود را نشانه دیوانگی آنها عنوان کرد و گفت: امیدواریم این دیوانه هرچه زودتر عمرش تمام شود.

امام جمعه شهرستان روانسر در پایان گفت: از خداوند منان خواستاریم که توفیق دهد خادم الحرمین در حقیقت خادم الحرمین و نه خادم آمریکا و اسرائیل باشد.

فاجعه منا حاصل بی تدبیری آل سعود بود

دبیر شورای روحانیت شهرستان روانسر نیز ضمن محکومیت جنایات آل سعود،از فاجعه منا به عنوان حادثه ای تلخ در جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: مسلمانان تا ابد این جنایت را فراموش نمی کنند.

ماموستا یحیی شهبازی اقدامات جنایتکارانه رژیم سعودی طی سالیان اخیر را یادآور شد و افزود: آل سعود جنایات بسیاری در منطقه مرتکب شده که از آن جمله می توان به کشتار مردم مظلوم یمن اشاره کرد.

وی در ادامه فاجعه منا را حاصل بی تدبیری و سوء مدیریت رژیم آل سعود دانست و گفت: هیچ توجیهی برای حادثه منا از سوی دولت عربستان وجود ندارد.

ماموستا شهبازی با ادامه توضیحات بیان کرد: رژیم منفور آل سعود برای حادثه منا از مسلمانان عذرخواهی هم نکرد.

وی آل سعود را رژیم هم پیمان با آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: عربستان در جریان فاجعه منا همه موازین بین المللی و ارزش های دینی و انسانی را زیر پا نهاد.

شهبازی عملکرد دولت عربستان در فاجعه منا را مایه ننگ دانست و ضمن محکومیت این جنایت افزود: بیش از ۱۰۰۰ زائر در حادثه منا به شهادت رسیدند.

عربستان اداره امور حج را واگذار کند

همچنین امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: دولت ها و حکام اسلامی باید این را به عربستان بفهمانند که مکه و مدینه متعلق به تمامی مسلمانان دنیاست.

ماموستا ملا رشید ثنایی تصریح کرد: اگر دولت سعودی توانایی اداره امور حج را ندارد باید آن را به دست مسلمانان بدهد.

ثنایی اظهار داشت: باید این اتفاق رخ دهد تا مسلمانان بتوانند راحت تر و با امنیت بیشتر اعمال حج خود را انجام دهند.

وی در پایان گفت: از تمام کنفرانس ها و علمای اسلامی می خواهیم که اعتراض خود را به عربستان اعلام کنند.

کارشکنی عربستانی ها را به شدت محکوم می کنیم

یکی از روحانیون اهل سنت شهرستان پاوه نیز کارشکنی در ورود حجاج به بیت الله الحرام را بر عهده دولت عربستان دانست.

ملا امید ولی تاکید کرد: ما به شدت این کار شکنی را از سوی دولت عربستان محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد: عربستانی ها حج را که یک مسئله دینی است از قالب خود خارج و تبدیل به یک مسئله سیاسی کرده اند.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۵/۰۶/۱۵ - ۱۹:۲۷

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب