مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان:

دشت حر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بازسازی منازل مسکونی مناطق زلزله ‌زده را از جمله وظایف این نهاد دانست و گفت: در راستای انجام این مسئولیت ۵۰۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن کردستان در شهرستان زلزله زده ثلاث باباجانی بازسازی شده که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، در روزهای آتی افتتاح می‌شود.

به گزارش دشت حر ، رضا قادری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن، اظهار کرد: امسال به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چندین طرح و پروژه روستایی افتتاح و به بهره برداری می رسد که افتتاح سردرب شمالی و ساماندهی محوطه شمالی هاجره خاتون با اعتبار دو میلیارد تومان، هشت طرح هادی روستایی با اعتبار دو میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان، مقاوم سازی ۴۲ هزار و ۴۶۵ مین واحد مسکن مقاوم سازی شده، واگذاری ۷۹ هزارمین جلد مالکیت روستایی و افتتاح پنج هزارمین واحد نوسازی شده در منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی از جمله این طرح‌هاست. 

وی افزود: بر اساس آمار سرشماری ۹۵، از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری کردستان، ۴۶۸ هزار معادل ۲۹ درصد جمعیت در ۱۳۴ هزار خانوار روستایی و ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در ۱۶۹۵ روستا سکونت دارند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به فعالیت های این نهاد اشاره و عنوان کرد: در بخش مطالعات طرح هادی تا کنون برای ۱۳۴۸ روستا طرح هادی تهیه شده، ۹۱ روستا بازنگری شده و ۴۸ روستا نیز در دست بازنگری است. 

وی تصریح کرد: تا کنون در ۳۹۴ روستا طرح هادی اجرا شده و امسال هم ۲۱۸ روستا با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان و تخصیص ۱۳ میلیارد تومان انجام خواهد شد. 

قادری اعلام کرد: در بخش تملک و واگذاری زمین روستایی نیز تا کنون ۵۹۲ هکتار زمین در قالب ۶۰۱۷ قطعه تملک و به روستاییان واگذار شده و امسال هم واگذاری ۲۰۰ قطعه پیش بینی شده است. 

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۷۹ هزار جلد سند روستایی با همکاری ثبت اسناد و املاک به روستاییان واگذار شده که واگذاری ۲۵۰۰ سند نیز امسال در برنامه است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲ هزار و ۴۶۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده، از مقاوم سازی ۹۰ هزار واحد روستایی تا سال ۱۴۰۴ خبر داد. 

وی در خصوص فعالیت بنیاد مسکن در بازسازی مناطق سانحه دیده، اعلام کرد: سال گذشته پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، بنیاد مسکن کردستان در ثلاث باباجانی بازسازی واحدهای مسکونی را آغاز کرد و ۵۰۰۰ واحد از آنها به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد افتتاح خواهد شد. 

قادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازسازی ۱۰ هزار واحد روستایی و شهری در استان در دست اقدام است که ۶۴۰۰ مورد از آنها تعمیری و بقیه احداثی است.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۴:۱۱


پربيننده ترين ها

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب