مطالبات کشاورزان ؛

دشت حر : جمعی از کشاورزان جوانرودی می گویند که بیش از یک ماه است محصولات کشاورزی خود از جمله گندم را به مراکز خرید گندم تحویل داده اند ولی تاکنون بهای محصول تحویل شده به آنان پرداخت نشده است.

به گزارش دشت حر ، به گفته آنان،تحویل محصولات کشاورزی به مراکز خرید موجب بروز مشکلاتی برای آنان شده که لازم است خواسته ها و مشکلاتشان به اطلاع مسئولان برسد.
نماینده خبرگان کشاورزی شهرستان جوانرود با ابراز نارضایتی از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان گفت: کشاورزان این شهرستان با هزاران مشکلات توانسته اند بخشی از محصولات خود را برداشت کنند و به مراکز خرید تحویل دهند اما بیش از یک ماه است که در انتظار پرداخت بهای آن هستند.
افراسیاب ظاهری،خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان شد و گفت که آنان مشکلات معیشتی زیادی دارند.
یکی از کشاورزان جوانرودی هم در این باره گفت:کشاورزی که گندم خود را با زحمت فراوان تولید و به سیلوها و مراکز خرید گندم مانند تعاون روستایی تحویل می دهد،انتظار دارد پول آن را به روز دریافت کند.

وی ادامه داد:گندم تولیدی تا قبل از تحویل به سیلو هزینه هایی از جمله حمل بار دارد بنابراین پرداخت سریع پول گندم های خریداری شده توسط شرکت غله و تعاون روستایی ضروری است.

g2
یکی دیگر از کشاورزان این شهرستان هم بیان کرد:فصل برداشت گندم که می رسد دولت می گوید بهای گندم را به موقع و به قیمت تضمینی پرداخت می کنیم اما عمل نکردن به این وعده مشکلات زیادی برای گندم کاران ایجاد می کند.

وی افزود:کشاورزان وقتی گندم خود را به دولت تحویل می دهند انتظار دارند تا با دریافت به موقع بهای آن بدهی مربوط به هزینه های شخم،کود و کمباین را پرداخت کنند.
به گفته وی،وقتی دولت پول گندم را به موقع پرداخت نمی کند گندم کاران مجبورند گندم های خود را زیر قیمت و در بازار آزاد به فروش برسانند تا پول نقد بگیرند و بدهی های خود را به موقع پرداخت کنند.
کشاورز دیگری می گوید:مسئولان مرکز خرید گندم تنها دست رنج قشر کشاورز را در انبارها جمع آوری کرده اند و بهای آن را حتی پس از یک ماه پرداخت نکرده اند،در حالی که معیشت روزانه قشر کشاورز تنها از این طریق می گذرد.
به گفته وی،دلالان و واسطه ها این روزها به زمین های کشاورزی مراجعه و همان جا گندم کشاورزان را خریداری می کنند که این کار برای کشاورز بسیار راحت تر است.
این کشاورز می گوید:مسئولان شرکت غله باید قدر کشاورزانی را که گندم خود را به آنها تحویل می دهند،بدانند و پول آنها را هرچه سریعتر پرداخت نمایند.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان جوانرود نیز در این باره گفت:اداره تعاون روستایی این شهرستان اقدام به خرید تضمینی گندم کشاورزان کرده و تاکنون پنج هزار و ۱۳۵ تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است.
امامی افزود:فهرست اسامی کشاورزانی که گندم خود را تحویل تعاون روستایی می دهند،روزانه به بانک کشاورزی ارسال می شود.
وی در پایان گفت:پرداخت مطالبات کشاورزان یک مساله ملی است و ربطی به شهرستان ندارد.

منبع:IRNA

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۵/۰۵/۱۴ - ۱۱:۵۷

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب