امام جمعه ثلاث باباجانی:

دشت حر: ماموستا ملا احمد شیخی امام جمعه ثلاث باباجانی در نشست معاونت فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جمع فرهنگیان گفت: اثر گذاری معلمان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای اهمیت ویژه و حتی از خانواده هم بیشتر است.

به گزارش دشت حر ، نشست معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر  آموزش و پرورش شهرستان ثلاث باباجانی  با موضوع اجرای امر به معروف و نهی از منکر  در سطح اداره آموزش و پرورش و مدارس برگزار شد.

امام جمعه ثلاث باباجانی  در این نشست  بیان داشت :پرداختن به فریضه ی الهی امر به معروف و نهی از منکر در  محیط کار و در زندگی روزمره هر انسانی  از اهمیت ویژه ای برخوردار است، آموزش و پرورش به عنوان متولی نظام آموزشی کشور  یکی از مراکز مهم  اصلی تربیت است که ما با الگوسازی مناسب می توانیم دانش آموزان و دانشجویان را تشویق به رعایت این فریضه مهم نماییم.

ماموستا ملا احمد شیخی افزود: مربیان و معلمان باید الگوی دانش آموزان در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشند و شئونات اسلامی را به عنوان یک ارزش و رفتار پسندیده رعایت نمایند چرا که اثر گذاری معلم از خانواده هم بیشتر است.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ثلاث باباجانی تاکیدکرد: جلساتی با محوریت این فریضه همگانی  برای مدیران مراکز آموزشی وحتی  با حضور دانش آموزان  برگزار و آگاهی آن ها نسبت به مسایل دینی افزوده شود.

وی  ادامه داد : مسائل تربیتی صرفاً به مراکز آموزشی اختصاص نداشته بلکه خانواده و جامعه نیز باید به این مسایل توجه  جدی نمایند .

ماموستا شیخی  از جمله عوامل موثر در تربیت را نظارت و برخورد با منکرات، عامل بودن مسئولین تربیتی به موازین اسلامی و تشویق به انجام معروف دانست.

امام جمعه ثلاث باباجانی  در پایان گفت: ما با نهادینه کردن این مهم در مدارس با توجه به گستردگی حوزه ی تعلیم و تربیت می توانیم تا حد بسیار زیادی از معضلات دنیای امروز که گریبان گیر جوانان ما شده جلوگیری نماییم.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۷:۳۰

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب