علی گروسی خبر داد :

دشت حر: علی گروسی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه،از اختصاص بیست میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی طرح های اشتغالزا در روستاهای استان خبر داد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار دشت حر ، اظهار داشت: بیست میلیارد تومان اعتبار جهت طرح های اشتغالزایی در روستاهای استان به صورت مشارکتی با سود صفر تا سه درصد اختصاص یافته است و با رایزنی های صورت گرفته؛احتمال دارد این رقم اعتبار تا ۶۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

علی گروسی تمام تلاش دولت را در حوزه روستایی ایجاد شغل پایدار و تامین معیشت روستائیان عنوان کرد و یادآور شد: دفتر معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ابتکارات دولت تدبیر و امید است و توجه به روستاها از اولویت برنامه های این دولت است به طوریکه رقم اختصاص اعتبارات به روستائیان چهار برابر هشت سال گذشته شده است.

گروسی افزود: ۸ طرح اشتغالزایی از محل این اعتبارات در استان تصویب شده است و از روستائیان استان درخواست می گردد که از این طرح های مشارکتی به خوبی استقبال نمایند و کمیته اجرایی متشکل از کارشناسان استانداری تعیین شده است تا روستائیان را در اجرایی شدن این طرح ها یاری دهد و افراد متقاضی نیز می توانند در جلسات این کمیته؛شرکت و به تبیین مشکلات بپردازند تا کمیته نسبت به ترفیع آنها اقدام نماید.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه به انعقاد تفاهم نامه ملی با پست بانک جمهوری اسلامی ایران در جهت اعطای وام به روستائیان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با پست بانک جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است به میزان رسوب هر دهیاری در پست بانک؛تا سه برابر به دهیاری با سود هشت درصد در جهت  ایجاد طرح های اشتغالزایی وام داده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به راهبرد اصلی مدیریت سیاستگذاری ملی؛منطقه ای و محلی بر نقش آغازگر روستاها در توسعه؛اضافه کرد: وقتی بر توسعه در روستاها تاکید می شود منظور تقابل بین روستاها و شهر ها نیست بلکه این رویکرد ناشی از این است که نگاه ما به روستاها به عنوان مکان هایی برای تولید است یا جایی که خودکفایی در آنجا معنی پیدا کرده و بعد به شهر برسد.  
علی گروسی برنامه ریزی در جهت معیشت مردم نواحی روستایی را مقوله ای بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید زیر ساخت های اقتصادی در روستاها فراهم شود تا توسعه ای اقتصادی رخ دهد.          
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در پایان گفت: درحال حاضر بحث مهاجرت از روستاها به شهرها مورد توجه است که در این راستا دولت دو برنامه ویژه را برای کنترل این امر در نظر گرفته است.

تاریخ انتشار مطلب:۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۷:۳۳

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب