دشت حر: به مناسبت روز خبرنگار؛ نشست فرماندار ثلاث باباجانی با اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالین مجازی شهرستان برگزار شد.

به گزارش دشت حر ، فرامرز باوندپور در نشست با اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالین فضای مجازی شهرستان ثلاث باباجانی، بیان داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

باوندپور تصریح نمود: مطالبه گری؛ امیدآفرینی بدنبال دارد و باعث توسعه همه جانبه می گردد.

وی گفت: مدیران؛ اصحاب رسانه را بعنوان بازوان اجرایی خود بدانند، مشکلاتی که به اطلاع مدیران دستگاه‌های اجرایی رسانده می شود، می تواند تحول آفرین و باعث رفع کاستی ها گردد.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی خاطرنشان ساخت: مدیران پاسخگوی مطالبه گری عمومی خبرنگاران باشند و از همین جا و در شورای اداری تاکید می گردد که به نظرات اصحاب رسانه توجه کنند و درصدد رفع مشکلات مردم باشند، چرا که معتقدم مسائلی که توسط این عزیزان مطرح می شود در راستای مطالبات عمومی و آگاه سازی از مشکلات می‌باشد و در ارزیابی عملکرد مدیران در خصوص میزان رضایتمندی عمومی نظرشان مدنظر قرار خواهد گرفت.

فرامرز باوندپور افزود: تا زمانی که خبرنگاران در راستای آگاهی بخشی، بیان مشکلات و مطالبه گری حرکت کنند، ما استقبال می کنیم و انتظار داریم در این راستا در تمام حوزه ها حضور و در بیان خواسته های مردم گام بردارند و خدایی نخواسته مسائل شخصی و در جهت باج گیری نباشد.

باوندپور تصریح نمود: قبل از تحقیق و بدون اطلاع؛ مطلبی را منتشر نکنید که چرا اگر صحت نداشته باشد اعتبار خودتان زیر سوال می‌رود و اگر مورد یا تخلفی باشد با احد و ناسی رودربایستی ندارم.

وی ادامه داد: عملکرد هیچ شخصی را زیر سوال نمی‌برم هرجایی نیاز و عملکرد مثبتی باشد تشکر می کنیم و از همه کسانی که در راستای پیشرفت و توسعه منطقه تلاش نموده اند تقدیر می کنم.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما باید از مدیران مطالبه گری کنیم و از ظرفیت نماینده مردم محترم اورامانات و استاندار باید نهایت استفاده را ببریم و در طول این چندماه به اتفاق نماینده مردم شریف اورامانات سه بار از نزدیک جلسات حضوری و بازدید میدانی داشته ایم و ایشان برای تامین اعتبار پروژه های ملی بجد پیگیر هستند.

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری اعتبارات خوبی برای شهرستان با مساعدت استاندار محترم و تلاش های نماینده مردم شریف اورامانات در نظر گرفته شده است و مصوبات سفر را از مرکز استان تا زمانی که به نتیجه و بعمل برسانیم پیگیری خواهیم کرد.

فرامرز باوندپور بیان داشت: در مدت ۴ ماه خدمتم به عنوان فرماندار ثلاث باباجانی؛ ۱۴ مدیرکل در شهرستان حضور یافته اند و مطالبات عمومی مردم را مطرح نموده ایم و بازدید میدانی از روستاها در دستور کار قرار داده ایم.

باوندپور افزود: در سفر اخیر وزیر نیرو به ثلاث باباجانی به جلسات بسنده نکردیم و برنامه ها را برای بازدید میدانی از پروژه های نیمه کاره سطح شهرستان از جمله تونل سیاطاهر، پروژه انتقال آب سد آزادی به دشت حر، ساختمان های اداری تکمیل نشده، بیمارستان و… در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان با پیگیری نماینده مردم شریف اورامانات و مساعدت استاندار و معاون عمرانی استاندار به پروژه تونل سیاطاهر تزریق شد و در اعتبارات جدید هم اعتباراتی در نظر گرفته شده و قطع الیقین این پروژه تعطیل نخواهد شد.

فرماندار همچنین از شهروندی که در رابطه با تونل؛ کلیپی تهیه کرده بود تشکر کرد.

فرماندار ثلاث باباجانی اضافه کرد: در بحث نهضت ملی در شهرشتان هیچ کاری انجام نشده بود که در این ۴ ماه شش جلسه شورای مسکن و شش کارگروه تامین زمین برگزار کردیم والحمدلله بخاطر اینکه از سایر شهرستان جا نمانیم فعلا توانستیم سند ۱۱ هکتار را واگذار نماییم.

فرامرز باوندپور بیان داشت: بعد از بازدید وزیر نیرو از خط انتقال آب سد آزادی به دشت حر بلافاصله دوستان فنی وزارت نیرو طی دو مرحله به منطقه آمدند و راهکار کوتاه مدت برای کشاورزی و تخصیص آب شرب میرآباد که دستورش را از وزیر گرفته بودیم؛ راهکار کوتاه مدت داده اند و جانمایی انجام شده است وطرح بلند مدت هم در دستور کار قرار گرفته  و توسط سردار آسیابانی و سردار عظیمی و قرارگاه امام حسن (ع) دو تانکر برای تزریق آب شرب میرآباد انجام گرفت.

باوندپور در رابطه با بیمارستان تکمیل نشده شهرستان؛ گفت: برنامه ریزی شده است که تا پایان سال قسمتی از بیمارستان به بهره برداری برسد و مشکل مردم و نیازمندی شهرستان حل شود.

وی در مورد کمبود متخصص و دارو در شهرستان گفت: در این خصوص تذکرات لازم داده شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: انتظار می رود هم اصحاب رسانه و هم مدیران مربوطه مطالبه گر پروژه آب سد آزادی به دشت حر باشند که اگر همین یک اتفاق در شهرستان رخ دهد به صورت مستقیم حداقل ۵۰۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت و ما این حق مردم را تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم.

فرامرز باوندپور در خصوص بکارگیری مدیران بومی توانمند در ادارات شهرستان؛ گفت: حداقل در ۸۰ درصد از ادارات ما باید از مدیران بومی توانمند استفاده شود.

باوندپور افزود: نامه نگاری های لازم در خصوص نیروی انسانی ادارات که از شهرستان رفته اند انجام شده و استاندار دستور ویژه صادر نموده و پیگیری خواهیم کرد که برگردند.

وی ادامه داد: استقرار اداره غله، میراث فرهنگی و … در شهرستان درآینده انجام خواهد شد و پیگیری استقرار بانک ها را نیز بجد پیگیری نموده ایم و مکاتبات لازم انجام شده است.

این مقام مسئول بیان داشت: سه میلیارد و دویست میلیون تومان معوقات کوله بری به حساب مردم تا شعاع بیست کیلومتری مرز واریز شده و برای اینکه مشکلات پیش آمده در خصوص واردات حل گردد، درخواست جلسه مشترک با سایر مرزها داده ایم که تصمیم گیری کلی بشود.

فرماندار ثلاث باباجانی افزود: تلاش خواهیم کرد که  به محصولات کشاورزی منطقه دالاهو رونق بدهیم و جشنواره سیب با توجه به ظرفیت منطقه سرچاوه مد نظر است.

فرامرز باوندپور ادامه داد: با همت و همیاری سپاه نبی اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) استان کرمانشاه درمانگاه سپاه در شهر تازه آباد ثلاث باباجانی دایر خواهد شد که کارهای اداری آن انجام شده و ان شاء الله بزودی افتتاح می شود، خدمات درمانگاه شامل چند متخصص و سونوگرافی خواهد بود.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در پایان گفت: بزودی سازمان انبارها که یک سازمان دولتی است بازارچه مرزی شیخ صله را تحویل خواهد گرفت و برنامه ساماندهی بازارچه را تدوین کرده و مثل سایر بازارچه های استان نظم خاصی به بازارچه خواهند داد.

لازم به ذکر است تعدادی از حاظرین در این نشست به بیان مشکلات شهرستان و ارائه پیشنهادات در این زمینه پرداختند.

تاریخ انتشار مطلب:۱۴۰۱/۰۵/۱۸ - ۱۹:۰۵

کانال تلگرام دشت حر کمک به کودکان سرطانی تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب